Diriliş - Tess Gerritsen

Rizzoli & Isles maceraları tam gaz devam ediyor. Okuduğum bu yedinci Rizzoli & Isles macerası hala heyecanlı hala kaliteli.
Daha önce söylemiştim; dizi ile olan tek benzerliği karakterlerin isimleri ve cinsiyetleri. Bunun dışında kitaplar tamamen kendine has bir evrende geçiyor. Hatta bu kitaba kadar Jane ve Maura’nın diyalogları bile mesafeliydi. Bu kitapta nasıl olduysa biraz daha samimiydiler.
Açılışı Afrika’da yapıyoruz. Bu seferki yan hikayemiz Botswana da başlıyor. Ana hikayeye bağlanana kadar epey biz yolumuz var. Katil hikayeye iyi gizlenmiş bence. Ben tahminimi başkasından yana kullanmıştım, yanıldım.
Ünlü tahnitçi Leon Gott’un vahşi bir şekilde başlayan araştırmanın ucu altı yıl önce çok ama çok uzakta işlenen başka cinayetlere doğru gidecektir. Düğümü çözebilecek tek kişiyi de kabuğundan çıkarıp yaşadıklarını öğrenmek kolay olmayacaktır.
Altı yıl önce o çayırların arasındayken ölmenin nasıl bir şey öğrendim. Benden bir daha ölmemi istemeyin”

Sürükleyicilik yine ön planda. Ancak edebi anlamda pek bir değeri yok. Alıntı yapmaya değecek bir şey bulamayınca arka kapaktan alıntıladım. Kitabın tanıtımında bile kullanılan etkileyici cümle bundan ibaret. Ancak Gerritsen polisiye anlatımı güzel. Hiç sıkılmıyorsunuz. Ayrıca adamın içini bayıltan yemek sofraları tasviri, cadde, sokak, tarihi bilgilere yer yok. İçinde polislerin olduğu bir polisiye. Özellikle iki ayrı hikayenin gelişerek, aynı noktada birleşmesi bence çok başarılı.

Daha önce aynı yayınevinden Çırak’ın da çevirisini yapan Cumhur Mısırlıoğlu tarafından yapılan çeviri diğer Rizzoli & Isles kitaplarına göre iyi. Ama yine de katil yerine fail, laboratuvar yerine lab kelimelerini kullanmak Martı Yayınevine has bir özellik olmalı. Amerikan polisinin kimliği belirsiz kadın cesetler için kullandığı “Jane Doe”, “Bayan Meçhul” olarak çevrilmiş. İyi mi olmuş, kötü mü bilemedim. Ha bir de orijinal adı “Die Again” olan kitabın ismini “Diriliş” diye çevirmek riskli olsa da kitabın içeriğine bakarak bence cuk oturmuş.

Martı Yayınlarından çıkan kitabın kapağında orijinali ile aynı resim kullanılırken bu sefer mavi fosforlu çerçeve kullanılmış. Size yalan gelir, kitap karanlıkta parlıyor. Kitabın ayrıca ciltli versiyonu da var ama ne yalan söyleyeyim aradaki 5 TL’lik farka değmez diye düşündüm, hala da öyle düşünüyorum. Çeviri, imla ve baskı hatalarının önceki kitaplara göre ciddi şekilde toparlandığını söyleyebilirim. Martı iyi yolda.  Sıradaki Rizzoli & Isles kitabını sabırsızlıkla bekliyorum.
Kitabının özeti, kitabı nasıl, iyi midir, okumalı mıyım, tavsiye, öneri, indir, konusu ne, kitabını kim yazmış çok satanlar mutlaka oku kim yazdı kitap roman, tess gerritsen, diriliş, rizzoli ısles polisiye, pdf oku, pdf indir 


Yorum Gönder

0 Yorumlar