Don Kişot

“Evet. Kişiliğini sağlamlaştırmış, atına bir ad bulmuş, silahlarını parlatmıştı ama iş bu kadarla bitmiyordu. Tüm kalbiyle bağlanabileceği bir sevgilisi olmalıydı. Aşık olmadan yollara düşen gezginci şövalye, yapraksız ve meyvesiz bir ağaca, ruhsuz bir bedene benzerdi.”

Yalan yok, 1088 sayfa kasamadım, kısaltılmış versiyonunu okudum. Aslında daha önce başka kısa bir versiyonunu da okumuştum ama kitaplıktan bu çıkınca okumadan edemedim. 

Nedendir bilmem içim de çoğu insanın, Don Kişot’un maceralarının sadece yel değirmenleri ile savaşmaktan ibaret olduğunu düşündüğüne dair bir his var. Bu nedenle kısa bir özet geçmek istiyorum. Asıl adı Alonso Quijana olan Don Kişot'un aslında çok daha fazla maceralı bir hayatı var. Hayaletler, büyücüler, sahte büyücüler ve daha pek çok. Bende ki edisyona göre evden üç kez kaçıyor. Tam halinde daha mı fazladır bilmiyorum. Bir de her ne kadar yan karakterlerden sadece Sancho Panza’yı tanısak da, başta köyünün berberi ve papazı olmak üzere, onu sürekli evine geri götürmek için didinip duran iki arkadaşı var. En sonunda uydurma bir düello da yendikleri Don Kişot’u, bir yıllığına silah bırakmaya ikna ediyorlar. Ancak bu, Don Kişot’un evine son dönüşü oluyor.
Serhat Yayınları’nın okul çağındaki gençler için yayınladığını düşündüğüm 184 sayfalık kitabın bence güzel bir kapağı var. Muhtemel başka bir yerden alıntı illüstrasyonun altında okunaksız bir imza var. Atılan tarih okuyabildiğim kadarıyla 11.08.55. “Sancho bu kalkanların içinde robot gibi olmuştu” ve “Bu beladan kurtulabilmesi için bütün erenlerden yardım istiyordu” gibi garip çevirileri saymazsak okunabilirliği yüksek.

Genel olarak hafif, esprili bir anlatımı var. Bir ada sahibi olmak için Don Kişot'un peşinden giden Sancho Panza en az efendisi kadar çılgın. Tamamını okumaya üşenseniz de en az bu kadarlık bir kısa versiyonu muhakkak okunmalı... 

Kitabının özeti, kitabı nasıl, iyi midir, okumalı mıyım, tavsiye, öneri, indir, konusu ne, kim yazmış çok satanlar mutlaka oku kim yazdı kitap roman, ilk yazılan roman, Cervantes, şövalye, Don Kişot



Yorum Gönder

0 Yorumlar