Akıcı İngilizce - Chris Crossan

ingilizce eğitim, öğrenme, set
Bir dilin kazanımı, gramer kurallarının çok sıkı bir şekilde kullanılmasını ve de çok sıkıcı bir çalışmayı gerektirmez. Dil, bir gecede kazanılabilecek bir şey değildir. Gerçek anlamda dilin kazanımı yavaş yavaş olur ve konuşma yeteneği, dinleme yeteneğinin gelişmesiyle birlikte önemli oranda artar. Bu nedenle en iyi metot, öncelikle kolay ifade edilen durumların anlaşılmasıdır.

İngilizce Öğrenmek


Ezelden beridir İngilizce öğrenmek hayalimdir. "Becerebildin mi?" diye sorarsanız cevabım hayır ama iddialıyım. Mesela sigarayı bırakmam 14 sene sürdü ama bakın bırakalı 8 yıl oldu bile. İnanıyorum ki bu da böyle olacak. İşte bu hayalimin peşinde koştuğum sıralarda edindiğim, içinde yazılanları çok ciddiye almadığım bir kitabı "acaba" diyerek tekrar okudum.

Akıcı İngilizce Dünyaya Açılan Kapı


İsminden de anlaşılacağı gibi İngilizce eğitimi üzerine bir kitap. Bir dönem özel okullarda İngilizce ders veren, Erzincan ve Gölcük depremlerinde gönüllü olarak yadım organizasyonlarında çalışan Chris Crossan tarafından hazırlanmış. İngilizce'nin yanı sıra Almanca ve Türkçe'de bilen Crossan'ın kendi dil öğrenme metotlarını İngilizce öğrenmeye uyarlamasıyla hazırlanmış bir kitap.

Çok Para Harcamadan Nasıl İngilizce Öğrenilir?


Kitabın temeli bu soru üzerine kurulmuş. Şuraya dikkat; kitap bir İngilizce eğitim setinden çok, İngilizce'yi neden öğrenmeliyiz, kolayca nasıl öğrenebiliriz sorularına cevap arayan bir tavsiye kitabı. Eğitim setlerine, kurslara para vermek yerine, kendimiz İngilizce bir çevre oluşturarak, dinleyerek İngilizce öğretme üzerine kurulu. İtiraf etmeliyim ki bu yönü ile oldukça cezbedici bir havası var. (Tüm kişisel gelişim kitapları gibi)

ingilizce, eğitim. nasıl öğrenirim.
Kitabın içinde yer yer altını çizdiğim satırlar olmuş. Ben mi yapmışım, hiç hatırlamıyorum. Kesinlikle adetim değildir. Yine de başkasının yapmış olma ihtimali benim yapma ihtimalimden daha zayıf. Kapağın içine 26/04/2007 diye tarih atmışım. (28 yaşına girmeden iki gün önce, hey gidi) Düşünün işte o tarihten bu yana hala öğrenmeye çalışıyorum. Hala öğrenemediğime mi, yok sa hala öğrenmekten vazgeçmediğime mi şaşırayım bilemedim.


Dediğim gibi asıl amaç, onlarca saat İngilizce konuşma dinlemek. Bunun için çeşitli tavsiyeler var. Ben bu tavsiyeler arasından her gün belli bir süre İngilizce yayın yapan radyo dinleme, İngilizce belgesel kanalı veya orijinal dilinde film seyretme (çocuklara yönelik olanlar basitliği açısından önerilmekte) ve bir kitabın İngilizce ve Türkçe baskısını, birer sayfa birer sayfa, aynı anda okumayı (bu kitap içinde sevgili kardeşim Mete Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı önerdi) seçtim.


Alfa yayınlarından çıkan kitabı İnternet'ten aldığımı hatırlıyorum. Kapakta sarı zemin üzerinde İngilizce eğitim setlerinin vazgeçilmez sembollerinden, üzerinde çeşitli şehirlerin etiketleri olan bavul resmi var. Bir de kenarda "cd ilaveli" diyor ama böyle bir cd'yi hiç hatırlamıyorum. Hatta kitabın sonunca 8-10 sayfa yazılı İngilizce metinler var. Bu metinlerin sesli kayıtları bu cd'de imiş. Sıradan bir kişisel gelişim kitabından daha fazlası olmasa da belki size bir yerlerden başlamak için bir fikir verebilir. 


                                                                                                 Kitabın Künyesi

ingilizce öğrenme, eğitim, setOrijinal Adı: Akıcı İngilizce Dünyaya Açılan Kapı
Yayın tarihi: Temmuz 2006(2. Baskı)
İngilizce'den Çeviri: Mustafa Özanbarcı
Ebat: 13,5 x 19,5 cm
Sayfa: 126
ISBN: 9752976956
Goodreads Puanı: 3.00

Yorum Gönder

0 Yorumlar