Küçük Lord - Frances Hodgson Burnett

Daha önce de söylemiştim, artık bir kitaplığım yok. Okumadığım kitapların tümü konsolun içinde üst üste istiflenmiş bir vaziyette duruyor. Okuduklarımı da üst kata, kayınpederlerin dairesine çıkarıyorum. Hal böyle olunca okumak için kitap seçmekten ziyade elime denk geleni okumaya çalışıyorum. Bu nedenle de kitap okuma hızım ciddi oranda azaldı. Bunu size niye mi anlatıyorum? Başlığa bakıp da “Küçük Lord da ne amk” demeyin diye.

Bu kitabı yıllar önce, çok küçükken okuduğumu hayal meyal hatırlıyorum. Hatta çizgi roman versiyonunu okumuş olabilirim gibime de geliyor ama emin değilim.

Küçük yaşta babasının kaybeden Cedric Fauntleroy, akıllı, kibar ve iyi kalpli bir çocuktur. Cedric'in kont olan büyükbabası her ne kadar anne ve babasını onaylamadığı bir evlilik yaptıkları için dışlasa da oğlunun ölümünden sonra torununa sahip çıkar ve onu İngiltere'ye, yanına alır. Bu iyi kalpli çocuğun hayatına girmesi ile birlikte huysuz bir ihtiyar olan kontun yaşamında büyük değişiklikler olur.

Kitap pek çok yönü ile biraz Ömer Seyfettin'i biraz da Kemalettin Tuğcu'yu andırıyor. Sinemeaaki karşılıkları ise Sezercik Aslan Parçası ve Yumurcak Köprü Altı Çocuğu... Muhtemelen çocuklar için kısaltılmış bir versiyonunu okudum ama tam versiyonunu da okumuş olsam çakralarımda bir değişiklik olacağını düşünmüyorum.


Kitap Bilgi Yayınevinden çıkmış ve her nasılsa hali hazırda 5. baskıyı yapmış. Kime ait olduğuna dair bilgi bulunmayan çeviri fena değil. Küçüklerin okuyabileceği seviyede. Kapağı başarısız buldum, Piyasa da başka yayınevlerinden çıkan daha güzel kapaklar var. Çocuklarımız bunu okumalı mı derseniz, zararı olacağını sanmıyorum, ama okumak istemezlerse saygı duymalısınız. 



kitap yorumu, küçük lord, ingiletere






                                                                             Kitabın Künyesi

 Ø  Orijinal Adı: Little Lord Fauntleroy
 Ø  Yayın tarihi: Kasım 2001 (5. Baskı)
 Ø  Yazar: Frances Hodgson Burnett
 Ø  İngilizce'den Çeviri: 
 Ø  Ebat: 13 x 19
 Ø  Sayfa: 157
 Ø  ISBN: 9789754940343
 Ø  Goodreads: 4.00

Yorum Gönder

0 Yorumlar