Dünyanın Gölgesi - Beth Revis

Fakat ölüm o şekilde çalışmıyordu. Birinin sizi sevmesini ve gitmenizi istememesini önemsemiyordu. Sadece alıyordu. Elinizde hiçbir şey kalmayana dek almaya devam ediyordu.                                                                                                           

Demek ki neymiş? Büyük lokma yiyecekmişsin ama büyük laf konuşmayacakmışsın. Alıp okuyanlara hor baktığın, kim okur ki bunu diye düşündüğün kitabı, hiç anlamadan kakalıyıverirler adama.

Gerçekten nasıl oldu anlamadım. Edirne Kitap Fuarını dolaşırken, Ekmekçizade Ahmet Paşa Kevransaray’ının atmosferinden olsa gerek, kötü yanıldım. Bir kere kapak resminden belli. Ergen serisi, bizim zamanımızın Hülya Avşar, Sibel Can’lı kartpostallarını andıran, cinsellik temalı bir kapak. Benim böyle basit şeylerle işim olmaz demek istiyorum ama sanırım kapak amacına ulaşmış. Zira kapakta yazan “Evrenin Ötesi Üçlemesi -3-“ yazısını görememenin başka bir açıklaması olmaz. Eve gelince fark ettim. Ama bitti mi, bitmedi?  Gidip değiştirme kararıma, karım “Bunu oku da beğenirsen ilk ikisini de alırsın” deyince ona da tamam dedim. Böyle bir şeye nasıl tamam dediğimi de anlamıyorum. Sonunu bildiğim serinin ilk iki kitabını neden alayım ki? Neyse, bunlar hep sonradan kafama dank eden konular. Netice itibari ile anladım ki; sandığım kadar akıllı değilmişim.

En baştan şunu söyleyeyim, üçleme  olmasına rağmen, tek başına da okunabilecek bir kitap. Önceki kitaplara göndermeler elbetteki var ama boşlukları doldurmak çok zor değil.

Kitap, aslında çoğu bilimkurguda ele alınan bir tema üzerine kurulu. Kaynakları tükenen dünya, yaşanacak yeni bir gezegen aramakta. Bunun güncel örneklerini Avatar ya da Yaşlı Adam’ın Savaşı serisinde görebilirsiniz. Dünyadan gönderilen uzay gemisi Godspeed, yaklaşık 300 yıl sonra Centauri-Dünya’ya varmıştır. Doğal olarak bu süreç içerisinde gemide doğup, büyüyen ve ölen birkaç nesil yetişmiş. Elbetteki bu süreç içierisinde gemide bir sürü şey ters gitmiş. Ayrıca yenidünyaya varmakla da kalmıyor. Orada da bir sürü yeni sorunla karşılaşıyorlar. Ancak harika bir incelikle, yazarın diğerlerinde hiç görmediğim bir bakış açısına hayran kaldım. Bahsi geçen 300 yıllık yolculuk sırasında, dünyanın daha hızlı bir yolculuk şekli keşfetmesinden ve ilk gemiyi sollayacak başka bir gemi yapması neden mümkün olmasın? Gayet mantıklı ve gezegenler arası yolculukta yepyeni bir pencere açacak bir fikir. 

Yazarlar, kitap yazarken bunu bilinçli olarak mı yapıyorlar bilmiyorum. Kitapları bir kaç sayfalık kısa bölümlerle ayırıyorlar. Bu kitapta da bölümler kısa tutulmuş. Bu da okumayı son derece hızlandırıyor. Bölümler sırasıyla, kitabın iki ana karakteri Amy ve Çırak’ın ağzından anlatılmış. Bu arada kitapta Türkçe’ye çevrilen tek özel isim Çırak. Özel bir nedeni varsa bilmiyorum. Belki önceki kitaplarda bir açıklama vardır.Ama eğer bir nedeni yoksa, kötü bir tercih olmuş.


Kitap Olimpos Yayınları’ndan çıkmış. Kitaplığımda Olympos logolu bir kitap daha var ama sanırım ikisi aynı yayın evi değil. Çeviri genel olarak kötü, hatta çok kötü. Ancak daha önce, başka yorumlarımda da belirtmiştim, ben suçu çevirmende aramıyorum. Beyni, Türkçe-İngilizce arasında gidip gelen bir insanın şaşırması, yanlış yorumlaması, hatalar yapması son derece doğal. Ayrıca tam bilmiyorum ama zannedersem parça parça çevridikleri için tüm kitabı bir bütün halinde değerlendirme imkanları yok. Çeviri tamamlanınca baştan sona bir kere daha okuduklarını da zannetmiyorum. Ama editör denilen mesleğin bu işi yapıyor olması gerek. İç kapaktaki künyede redaksiyon yapan birinin olduğu iddia edilmiş ama kitabın redakte edildiğine dair bir belirti yok. Yazım yanlışı olmayan tek sayfa bile yok diyebilirim. Hepsi bir tarafa, kelime, imla, çeviri hatası olan çok kitap okudum ama hayatımda ilk defa bölüm numaraları yanlış yazılan bir kitapla karşılaştım. Bölümler, 1: Amy, 2: Çırak, 3: Amy diye karakterler arasında sırayla gidiyor. Daha doğrusu gidemiyor. 3: Amy’den sonra tekrar 3: Çırak geliyor ve oradan 5: Çırak’a atlıyor. Benzer şekilde 62: Çırak bölümünden sonra 63. başlık açılmayı unutulmuş. Amy’a ait olması gereken bölüm Çırak’ın bölümün altına yapıştırılmış. Sonra hiçbir şey olmamış gibi 64: Çırak ile devam etmiş. Edisyon gerçekten korkunç. Aslında boş zaman doldurmak, kafa boşaltmak için son derece uygun olmasına rağmen, resmen katledilmiş bir kitap. 

Kitabının özeti, kitabı nasıl, iyi midir, okumalı mıyım, tavsiye, öneri, indir, konusu ne, kim yazmış çok satanlar mutlaka oku kim yazdı kitap roman, kitabının konusu, dünyanın gölgesi, evrenin ötesi, pdf oku, pdf indir, kitap yorumu, kitap konusu. Kitap özeti

Yorum Gönder

0 Yorumlar